Боротьба за національні символи |
17.10.2013 |
За останні півроку політична напруга навколо України набрала інтенсивності близької до часів «Помаранчевої революції». Інформаційні диверсії проти України знов перестали бути поодинокими і безсистемними. Перекручування фактів, паплюження та таврування національно-визвольної боротьби українців, національних героїв, символіки; просування ідей про природжену схильність українців до фашизму та терору проти «національних меншин»; створення образу народа-антисеміта, який у прагненні до знищення євреїв дасть фору запеклим нацистам-гітлеристам; формування уяви про Україну, як про расистське пекло, де щодня б’ють та вбивають іноземців за колір шкіри чи національну приналежність… Все це ми мали змогу спостерігати протягом останніх років з боку урядів різних країн, міжнародних організацій, політичних партій та засобів масової інформації. Тепер, коли готується підписання угоди про Асоціацію України з ЄС, псування іміджу нашої держави набрало особливого розмаху. Влітку ми спостерігали польську тугу через невдалу колонізацію Волині, зі звичними вже звинуваченнями в бік ОУН та УПА, Бандери, Шухевича, Клима Савура та всіх українців – «різників і фашистів», що не захотіли стати етнографічним матеріалом для побудови величної польської нації. Але після футбольного матчу, що відбувся 6 вересня у Львові, між збірною України та Сан-Марино, тема «українського фашизму» набула нового забарвлення. Виявляється український футбол просякнутий фашизмом, і про це сміливо заявляє спеціальна організація ФАРЄ. Після скандалу який підняла ФІФА з подачі ФАРЄ та жорстких карних санкцій на адресу збірної України, всі зацікавилися тим, які ж прояви фашизму помітили спостерігачі ФАРЄ у Львові, оскільки офіційних даних до кінця вересня не було опубліковано. Виявляється, в методичних матеріалах ФАРЄ як «символи расистських, екстремістських, неонацистських та інших організацій» в Україні були зазначені: червоно-чорний прапор, портрети Бандери і Шухевича та геральдичний галицький лев, як герб дивізії СС «Галичина». Українське суспільство відреагувало на це критично – до керівництва ФІФА та ФАРЄ були направлені петиції, зреагувала преса, політики та суспільні організації. Тоді ФАРЄ заявило, що причини санкцій не в червоно-чорних прапорах чи портретах Бандери та Шухевича. Причинами були названі: банер дивізії СС «Галичина», банер «Good night left side» (який на думку представників ФАРЄ виражає демонстрацію неонацистами насильства проти «лівих» антифашистів), характерні звуки та мавп’ячі рухи групи фанатів по відношенню до гравця збірної України бразильського походження, начебто нацистські салюти (на підтвердження ФАРЄ надало відеоролик знятий на портативну камеру з великої відстані, на якому важко щось до пуття зрозуміти) та один фанат у футболці з номером «88» (що означає, знову таки на думку представників ФАРЄ, неонацистський код (!) фрази «Хайль Гітлер»). На початку жовтня Федерація Футболу України опублікувала буклет про расизм та заборонену символіку , в якому на відміну від брошури ФАРЄ взагалі відсутній розділ української забороненої символіки. Сам по собі буклет є дуже показовим: під заборону попадають руни, числа, але немає жодної згадки про символи комуністичної ідеології, під прапорами якої було знищено значно більше людей ніж під нацистськими. Виникає враження, що ФАРЄ бореться не проти всіх проявів екстремізму, а проти правої ідеології, демонструючи явну політичну ангажованість. Ситуація з банером «Good night left side» (який виражає агресивне неприйняття «лівої» ідеології, а не неонацизм чи расизм) це підтверджує. З’явилася також інформація, що спостерігачі ФАРЄ в Україні – це представники тих самих «антифашистів», «лівих» борців проти українського націоналізму, які не приховують своїх комуністичних поглядів та готовності співпрацювати будь з ким проти українського національного руху. Ходять чутки, що ФАРЄ під тиском української громадськості все таки переглянуло список заборонених українських символів, і було змушене вилучити звідти червоно-чорний прапор та портрети Бандери і Шухевича. На офіційному сайті ФАРЄ знайти якусь інформацію з цього приводу важко. Проте є повідомлення про жаль, який викликали у керівництва ФАРЄ звинувачення в упередженості їхніх спостерігачів в Україні. В усякому разі санкції щодо української збірної були пом’якшені: матч у Харкові 11 жовтня пройшов не з порожніми трибунами, більш того, фанатами були розгорнуті червоно-чорні прапори. Радіо «Свобода» провела власне дослідження щодо діяльності ФАРЄ в Україні, і виявила, що українські громадські організації, які є асоційованими членами ФАРЄ (наприклад, Конгрес національних громад (Київ) та «Міжнародний фонд охорони здоров’я і навколишнього середовища» (Мукачеве, Закарпаття), нічого не знали ні про моніторинг матчів, ні про рішення ФАРЄ. «Так, віце-президент Конгресу національних громад Йосип Зісельс з цього приводу сказав Радіо Свобода: «Нас до цього моніторингу не підключали. Ми проводили влітку у Львові акцію «Футбол проти расизму». А до цього моніторингу нас не підключали. Це взагалі дуже дивно виглядає і схоже на провокацію у контексті більш широкого такого процесу для того, щоб намалювати Україну сьогодні як расистську і нацистську країну, хоча це не так… Ситуація з рішенням ФІФА дуже показова. З легкої руки єврочиновників від футболу символи української національно-визвольної боротьби та її герої були оголошені «нацистськими», хоча на міжнародному рівні у післявоєнний період ні ОУН, ні УПА, ні дивізія СС «Галичина» не були визнані злочинними військовими чи політичними формуваннями. Не були також визнані військовими злочинцями ні Бандера, ні Шухевич, ні будь-який інший командир чи боєць УПА. Боротьбу з рунами і числами взагалі можна розглядати виключно з позиції матеріалізації роману у стилі фентезі про добро і зло, але аж ніяк не з позиції міжнародного права. В її основі спостерігаються особисті психічні проблеми обмежених носіїв тоталітарної ідеології, готових табуювати та забороняти все, що є для них незрозумілим і не вписується в штучну та надуману модель нової ліберальної концепції європейського культурного середовища. Заборона використання рун є актом сумнівним з огляду на те, що тим самим забороняється використання древньої абетки, з якою пов’язана історія і культура багатьох європейських народів, зокрема й слов’янських. Враховуючи тенденцію, слід чекати заборону на використання національної мови, ознак конфесійної приналежності (що, власне, вже й спостерігається) та багато чого іншого, до чого здоровий розум та глузд і не додумається. Чому б, наприклад, не передбачити заборону вишиванок або писанки, адже українська традиційна символіка, якщо її розглядати з точки зору таких організацій, як ФАРЄ, містить всі ознаки прояву нацизму: там тобі і червоно-чорного вдосталь, і свастичні символи далеко не рідкість. В такому разі є дивним, чому комуністи України проти підписання угоди про асоціацію з ЄС, в якому вже панують ідеї та методи, що так близькі і зрозумілі їх російським та радянським попередникам. 14 жовтня в Україні відбулися марші, мітинги та інші заходи на честь свята Покрови, Українського козацтва та УПА. В Києві, вперше за часи незалежності, марш без перешкод з боку влади та п’ятої колони пройшов по центральній вулиці столиці – Хрещатику.
Марш зібрав у будній день за приблизними оцінками 20-25 тисяч чоловік з різних областей України. І це були не «фашистські молодчики», як люблять розповідати українофоби, а звичайні громадяни всіх вікових категорій. Захід пройшов без ексцесів чи порушень законодавства, мирно та урочисто. Але з боку ліберальних ЗМІ – гнітюче мовчання або чергові заяви про маргінальність акції. За «дужками» подій продовжують залишатися нічим не виправдані, крім імперського шовінізму сусідів, звинувачення у нацизмі і екстремізмі всього, що пов’язано з УПА. Та час невпинно йде і розставляє все по своїх місцях, відтісняючи ворогів української державності на смітник історії. Прийде й час суду над «лівими», та їх злочинами проти цілих народів. Тоді імена українських героїв зазвучать нарешті на повну силу, а червоно-чорний прапор воюючої України майорітиме прадавніми символічними кольорами українців – любові до Землі-Матері та зненависті до ворогів Правди. Смерть повстанця Нерівний бій, де два повстанці …Червоне сонце не зайшло, …За що? За що я помираю? …Скажіть, коли вже прозрите ви …Зморило слабого. Серпень 1957 р. |