Петро Яремчук | ||
Два шляхи суспільного розвитку і українська-слов'янська ідея | ||
5.11.2007 | ||
Експлуататорські суспільні формації. Аналіз таких держав-суспільств як рабовласницькі, деспотичні, феодальні, капіталістичні і комуністичні, показує, що існують два різних способи експлуатації поневолення людини і народів. Перший, — через прямий державний примус. На державному примусі трималися і тримаються всі форми примуспраці, як суспільно-державної так і приватної, - як то рабство, кріпацтво, колгосп, гулаг і т.п. Тому суспільства, розділені тисячоліттями, але -основою економічної системи яких є примуспраця, дуже подібні. Подібні - стародавні рабовласницькі демократії та рабовласницькі демократичні США. Також подібні сучасні комуністичні суспільства і минулі деспотичні. В Історії детально описується одна з азійсько-деспотичних держав Царство Птолемеїв (305-30 рр. до н. е.) «Верховним власником землі вважався цар... царські землі оброблялися царськими землеробами... Було точно встановлено, які культури і в якій кількості, потрібно вирощувати... Землероби не мали своїх засобів виробництва, місцева влада постачала , їм реманент, зерно, худобу. За те, вони розраховувалися натурою після збирання врожаю... Господарська діяльність цих «орендарів контролювалася чиновниками на всіх етапах.. Всі природні багатства — рудники, каменоломні, соляні копальні — вважалися теж власністю царя, і така сама централізація, як в землеробстві, існувала і в промисловості, головні галузі якої становили царську монополію... Норми вироблення були суворо регламентовані, так само як і норми оплати. На виробництвах працювали здебільшого вільні, але становище їх було дуже залежним і тяжким... Так само як про-мисловість, була монополізована і торгівля». В тій державі також існували: система прописки, прірва між містами і злиденними селами з корінним населенням, державна наука і культура, культ особи царя — його боготворення. Був і мавзолей в якому покоїлася мумія О. Македонського! «Історія Стародавнього Світу» (далі ІСС) стор. 361-365, вид. Радянська Школа, 1957 р. Родовий Лад і первісний стадний лад. За даними археології РЛ виник приблизно 40 тисячоліть тому. Цим же часом датується формування сучасної людини і формування Рас і їх культур. Це означає, що разом з виникненням людини виникає і РЛ, а всі народи фактично зводяться до Рас! Але, вірогідно, дійсно РЛ виник 10 —15 тис. тому, а 40 тис. тому почався перехідний період від СЛ який мав два основні напрями. І не всі стада перейшли до РЛ, і в наші часи є дикі племена які живуть ще при СЛ.РЛ і СЛ неправильно пояснюються різними вченими (яких можна поділити на представників капіталістичної і комуністичної наук), вони свідомо чи несвідомо поєднують ці різні суспільні формації та не визнають існування перехідного періоду від СЛ. Тому про РЛ в науках переважають погляди, що він архаїчний і давно віджив себе, що при ньому існував матріархат чи патріархат, що при ньому не було держави. Але такі погляди і відповідні наукові теорії виникли лише через неправильне трактування загальновизначних фактів, а ці факти про РЛ такі. Вся територія родової громади була її власністю і охоронялася від вторгнення чужинців. Спочатку існувало дві форми власності, власність роду і особиста власніть. Пізніше виникає власність сімейна і колективна. Земля була громадською власністю, але надавалися наділи в довгострокове користування окремим особам і сім'ям (отже приватна власність існувала, земля в особистому чи сімейному користуванні - її основа, автор). Шлюб був парним, по взаємній згоді, міг бути розірваний за бажанням однієї сторони, право на свою частку майна мали і чоловік і жінка в разі розводу (в чому ж тут матріархат — панування жінки над чоловіком?). Див. ІСС стор. 23—42. Кілька цитат з ІСС. «Усі члени роду — чоловіки і жінки — на зборах обирали, а в разі потреби і знімали свого вождя і обраного на час війни воєначальника». Отже не було ні матріархату, ні патріархату. «Наступною, ще більшою ланкою первісної суспільної організації було плем'я. Плем'я мало свою територію, свою мову, назву і спільний культ. Скликалася спеціальна племінна рада, що складалася з родових вождів і воєначальників. Рада оголошувала війну і укладала мир, причому, для вирішення питань потрібна була одностайність... Родова організація була цілком демократичною; тут усі були рівні і вільні... участь у колективному процесі виробництва, у зборах, у воєнних походах — все це було такою ж мірою правом, як і обов'язком». ІСС стор. 35. Як бачимо економічна система РЛ була неексплуататорською. Всі жили з своєї праці, а працювали і колективно, і сімейно, і одноосібно. Примуспраці, чи економічного визиску не було, а обмінна торгівля знаходилася під громадським контролем, і в ті далекі часи люди добре розуміли небезпечність накопичення лишнього багатства (грошей), в тому бачили зло, а не в приватній власності! «Особисте багатство не відповідало традиціям родового ладу і на перших порах підлягало розсереджуванню». ІСС стор. 53. Існувала при РЛ і розвинута ідеологія! «...людина, досягаючи певного панування над природою, переходить від культу предка — тваринного (тотема) до культу предка — людини...» ДСС стор. 42. Проаналізувавши порядки при РЛ, приходимо до однозначного висновку — держава при РЛ існувала, бо існувала ідеологія, закони і була влада яка захищала територію і родовий порядок в цілому. Але та держава була народною, неексплуататорською. Отже, і за економічною системою і за формою держави РЛ є неексплуататорською суспільною формацією яка принципово відрізняється від всіх експлуататорських суспільних формацій, а також від СЛ. СЛ є природним ладом і відповідає найнижчому рівню розвитку продуктивних сил, він виник стихійно і так само розпадався. На перший погляд при СЛ існує та ж суспільна справедливість, що і при РЛ і свобода для людини, але та суспільна справедливість іде від злиднів, а свободи немає. При СЛ немає сім'ї, існує кровозмішування і груповий шлюб, і жінка більше чи менше, але залежна від чоловіка (це головна відмінність СЛ від РЛ); немає ніякої влади, або ж сильніші самі себе утверджують вожаками, немає приватної власності. В таких умовах дійсна свобода, для людини, неможлива. Також для первісних стад війни за території були звичним явищем, а війни між племенами з РЛ за ІСС були винятковим явищем. Але насправді війн між суспільствами з дійсно РЛ взагалі не було, то були війни стад між собою і агресія стад проти родів. Фактично, лише за РЛ люди жили по людському. Звісно РЛ не був якимсь ідеальним і застиглим ладом, він був нормальним людським вільним способом життя який свідомо підтримувався і розвивався. І чи відповідає дійсності теорія, що РЛ віджив себе як архаїчний? Свідчення історії. В XIV ст. після падіння руських феодальних князівств, серед слов'янських народів почали організовуватися козацтва, наймогутнішим з яких було українське Запорозьке Козацтво.Порядки в козацьких суспільствах, основу яких складали слов'янські громади, існували такі: влада була виборною, контрольованою і змінюваною; земля була власністю всього козацтва, а на місцях власністю громад; на місцях існувало повне громадське самоуправління — громади надавали землю в оренду і в приватну власність з правом передачі по спадковості, але без права продажу, надавали безпроцентні кредити, контролювали торгівлю, вершили суд за Звичаєвим Правом; панівними були громадська та приватна власність, працювали козаки сім'єю, одноосібно і артільно, в артілі кожен мав свій пай, а прибуток ділився по праці; податок на державу становив 1/10 від доходу; жінка була рівна з чоловіком; поділ на стани був відсутній, всі були козаками; кожен мав право іти з громади і повертатися назад; чужих до себе приймали, але за умови що вони приймали козацький порядок (який називався Звичаєм) і Віру. Відповідно таким порядкам, в козацтвах існувала неексплуататорська економічна система, держава була народною. І хіба не зрозуміло, що політико-економічна організація козацтв є, саме РЛ, тим ладом який ніби то є архаїчним! Звісно, в козацтвах ми бачимо значно вищий рівень РЛ, який відповідав середньовіччю, тому між козацьким Звичаєвим Порядком і відомим історії РЛ, є відмінності, але В принципі козацький порядок - це то й самий РЛ. К. Маркс, вихваляючи Запорізьке Козацтво, приховав цю правду! Але ж те, що в козацтвах існував інший суспільний лад, ніж в тогочасних феодально-кріпосницьних державах, і що козацтва протистояли їм, те є фактом. Також Запорізьке і Донське козацтва Захистили слов'янські народи Білої Раси від тотального духовного і расового знищення, що йшло від турецько-татарської мусульманської експансії. А слов'янські громади на Україні, що були основою козацтва продовжували існувати, хоча і обмежені в своїх правах царатом, і після знищення Запорозького Козацтва й проіснували аж до колективізації. Існували слов'янські громади серед всіх слов'янських народів, в той же час широко відома «русская община», в якій землю ділили кожен рік порівну і ніхто не був вільним іти з неї, не є слов'янською громадою. І То в чому власне полягає загальнолюдський суспільний прогрес і чи він взагалі існує в наш час? Чому існує кілька експлуататорських суспільних формацій (що вони таке) і лише один неексплуататорський РЛ, що їх визначає? Дві форми суспільного Ладу, два суспільні шляхи і рушійна сила історії. Історія людства починається з розпаду СЛ. Як тільки в людському стаді , відбувається ріст продуктивних сил, стає можливим початок боротьби за цінності, тоді сильніші гноблять слабших, жінок перетворюють на рабинь (виникає патріархальна «сім'я», яка не є сім'єю), починається постійна зовнішня Агресія, — панує право Сили. Із зникненням злиднів, що відповідають СЛ може зникати і соціальна справедливість і ілюзорний «матріархат» який існував саме за СЛ. Див. Ян Лінблад «Человек — ты, я и первозданный» стор. 53—60, Прогрес, Москва 1991 р. Таке насильницьке суспільство, про яке розповідає Я. Лінблад, представляє собою стадний перехідннй період, бо це вже не СЛ, і, зрозуміло, не РЛ, і це ще не деспотія, але це шлях до неї і до всіх експлуататорських формацій!Які головні порядки в експлутаторських суспільствах? В ДЕСПОТІЯХ, влада установлюється насильно, отже народовладдя немає; сильніші тиснуть слабших, існує експлуатація, отже свободи немає; жінка принижена, знать і заможні володіють гаремами, отже сім’ї немає: агресія є нормою. Подібні порядки в ФЕОДАЛЬНИХ та КОМУНІСТИЧНИХ суспільствах, в останніх сім'я також нищиться і передбачається її ліквідація (є така засада в Маркса!). В РАБОВЛАСНИЦЬКИХ ДЕМОКРАТІЯХ влада обирається, але не всіма, — народовладдя немає; сильніші тиснуть слабших — свободи немає; жінка принижена, існує розпуста і багатоженство — сім'ї немає; агресія є звичайною справою. В КАПІТАЛІСТИЧНИХ суспільствах виборність влади формальність — народовладдя немає; експлуатація існує — свободи немає; поширені розпуста, багатожонство, сексуальні збочення — сім'ї немає; агресія є звичайною справою; існує навіть рабство, тепер в західні демократії з слов'янських країн вивозяться жінки (як рабині) для зайняття проституцією. Як бачимо, порядки в основі всіх експлуататорських суспільств і відповідно суспільних формацій принципово подібні до порядків СЛ і стадного перехідного періоду. Отже, всі експлуататорські суспільні формації є продовженням СЛ! І виходить, що в процесі розвитку від СЛ до експлуататорських формацій взагалі немає містця для РЛ! В час, коли виникають експлуататорські суспільства (в Єгипті, Індії, Китаї) паралельно виникають суспільства з розвинутим РЛ, прикладом яких є «трипільська культура», а рівень розвитку продуктивних сил, що в тих експлуататорських суспільствах, що в «трипіллі» однаковий! А це все означає наступне. По-перше, в історії існує лише дві форми суспільного Ладу, — неексплуататорський РЛ та експлуататорський, що творить сучасну цивілізацію і є продовженням СЛ, Цивілізований Стадний Лад (далі ЦСЛ). По-друге, РЛ і ЦСЛ - не просто різні суспільні формації, це принципово різні шляхи суспільного розвитку. Перший — Родовий шлях розвитку людини і людства в майбутнє, до свободи. Другий — Цивілізований шлях прогресу стадного підневільного існування, фактично регресу, який веде до самознищення людства. По-третє, розвиток продуктивних сил не може визначати суспільний Лад (як вчить марксизм) і відповідно той чи інший суспільний шлях розвитку. То як виникає РЛ і що визначає суспільний шлях розвитку і Лад? РЛ також виникає з СЛ в результаті розвитку продуктивних сил і через перехідний період який з самого початку тяжіє до РЛ, в якому утверджуються справедливі відносини між людьми, це родовий перехідний період. А існування двох одночасних, але різних напрямків суспільного розвитку означає, що головною рушійною силою історії є суспільна свідомість! РЛ відповідає свідомість, за якою людина розуміє себе і іншу людину як рівноправні особи. Така родова свідомість відповідає об'єктивній істині — Правді, якщо хочете Божій Правді. Ця свідомість з'являється одночасно з появою людини і є результатом фізичного духовного виникнення людини. Тому і виникає парна сім'я, з рівними чоловіком і жінкою, і починає формуватися род і Народ і РЛ, в якому розвиток продуктивних сил, направлений на загальне і особисте благо. Це людський, Родовий вільний шлях суспільного розвитку. Також свідомістю, яка є залишком від стадної тваринної свідомості і в умовах існування людини і розвинутих продуктивних сил є нелюдською, визначається стадний напрям суспільного розвитку і ЦСЛ. Сутність стадної свідомості в індивідуальному егоїзмові, відсутності розуміння рівності людей — в зверхництві, в той же час в покорі , обставинам і силі, вожакові чи владі. В стаді і в експлуататорських суспільствах воля іде від вожаків та владоможців. Те, що саме людська - родова і нелюдська — стадна суспільна свідомість є рушієм історії підтверджується самим процесом нищення РЛ. Звісно РЛ міг розпадатися і з об'єктивної причини (яка проте часто мала суб'єктивну основу), якщо зникало природне середовище проживання народу, але в більшості випадків РЛ нищився, і цей суб'єктвний процес був як зовнішній так і внутрішній. Зовнішній. Якесь стадо приходить до народу і починає паразитувати на народі, знищуючи поступово його РЛ. Або ж стадо ставши сильним завойовує народ і творить деспотію, чи рабовласницьке суспільство, — народ стає рабами і робітниками, а з стада формується бюрократія, рабовласники, армія і наглядачі. Такий спосіб нищення РЛ і творення ЦСЛ є національним, Подібним чином виникли рабовласницькі США, янкі завоювали і понищили частину народів Північної Америки, які жили РЛ, але з індіанців неможна було зробити рабів, тому янкі почали завозити негрів. Внутрішній спосіб нищення РЛ полягає в узурпації влади родовою знаттю, яка відмежовується від народу і створює свій окремий рід, в цьому випадку також виникає стадне суспільство, бо вже є поділ на народ і панівний стан. Такий спосіб є класовим. Українська-слов’янська Ідея. Світовим перехрестям боротьби між людською і нелюдською свідомістю, між Ідеєю Правди і всіма облудними ідеями , є Україна, бо свідомість Українського Народу єРодовою і Український Народ завжди виступав за Родовий вільний шлях суспільного розвитку і утверджував його. Тому Український Народ винищувався і винищується нелюдами, всіма прийшлими стадами і своїми перевертнями. Але ніяке нищення Українського Народу не може знищити його свідомість — Дух! В цьому світлі стають зрозумілими світовий феномен Запорізького Козацтва і УПА, стають зрозумілими чисельні Народні повстання за волю та бездержавність Українського Народу. Запорізьке Козацтво, як історичне явище, було відродженням частиною слов'янських родів — Українців, своєї народної держави, свого РЛ, утвердження вільного життя в світі рабства! Цю саму мету переслідували всі Народні повстання, одним в ряду яких і найбільш героїчним виступає УПА. Тому УкраїнськийНарод був і є бездержавним, бо відкидав (і відкидає) всі експлуататорські держави, навіть ті з них, які одягаються в національну форму. Український Народ прийме як свою лише ту державу яка утвердить слов'янський РЛ. В відродженні народної держави, слов'янського РЛ, в поверненні до Родового вільного шляху суспільного розвитку полягає Українська-Слов'янська Національна Ідея!
|