Тарас Махно
|
ПОЛЮВАННЯ НА ВБИВЦЬ ЩЕ НЕ ВІДКРИТО |
3.2.2011 |
Останні шістнадцять років українського існування позначені сумом, зневірою та розпачем. Замість радості, яку б мало викликати відновлення державності, замість відродження національних українських цінностей, замість українського наступу в усіх царинах громадського життя ми спостерігали та й продовжуємо спостерігати цинічний та майже сатанинський устрій, який не залишає жодного місця таким чеснотами, як шляхетність, ідеалізм та жертовність.
Ми зрозуміли, що немає нічого, що не купувалося б і не продавалося. Ми дізналися, що чесним бути неприбутково, добрим – старомодно, а порядним і взагалі небезпечно. Вартість людського життя знецінилася, і йдеться не про гонорари, які виплачуються кілерам-душогубам. Йдеться про те, що жодна людина в сучасній Україні не почувається захищеною: і високопосадовця, і пересічного селянина однаково можуть позбавити життя насильницьким способом. Селянина, ясне діло, за землю, високопосадовця – за невідповідність примхам візантійської підкилимової політики, яку успадкувала Україна. Проте є іще одна спільна риса, чорна пекельна монета, яка урівнює в правах і звичайного селюка, якому вночі підпалили і господарство, і хату під солом’яною стріхою, попередньо проломивши черепа сокирою, і певного політика (міністра або депутата), який перетворюється на криваве місиво під час автокатастрофи, на дорозі до комфортної Конча–Заспи. Їхніх вбивць – принаймні справжніх вбивць – ніхто не шукатиме. І, якщо з селянином усе біль-менш ясно, то розслідування гучних резонансних справ мало б відбуватися на якіснішому рівні. Проте не відбувається. Резонансні справи гальмуються за допомогою певних потаємних механізмів. Навіть президент України минулого тижня зізнався, що знає, хто його отруїв, але не скаже. Така от візантійська політика в нашій державі. А від такого промовистого словосполучення, як «верховенство права» людям стає хіба, що смішно. Чи не єдине гучне вбивство, яке набуло великого розголосу і певних суто юридичних наслідків – це вбивство Гонгадзе. Навіть потрапили на лаву підсудних якісь виконавці. Навіть замовника – хоч і не без зайвих клопотів для себе – можна ідентифікувати. Але він на лаві підсудних не опиниться. На жаль, Гонгадзе не перший і, маємо побоювання, не останній, кого позбавили життя через міркування політичної доцільності.
Наш коментар: Звертаємо увагу, що у статті перераховано далеко не всі випадки, коли у автомобільній катастрофі «трагічно загинув» один з тих, хто ніс реальну загрозу режиму. Взагалі вважається, що першою жертвою ворожих українському народу та його інтересам сил став генерал Василь Санін. Але навряд чи причиною знищення генерала стала ініційована ним перевірка мережі «Воєнторгу», на що вказує автор статті «Таємниця політичних вбивств розкрита?» Іван Сергієнко. Безперечно, ця мережа представляла собою досить ласий шматок, але не варто переоцінювати її значимість. На нашу думку причиною смерті генерала стала його активна і принципова позиція в питанні створення і подальшого існування важливішого елементу національної безпеки – Національної гвардії України. Тридцять тисяч гвардійців на той час сформували найбільш боєздатні частини українського війська. Кому це заважало? Думаємо, відповідь криється у наступній тезі, яку озвучив полковник Віктор Роєнко: «/Міністр оборони/ Валерій Шмаров не тільки не зміцнив армію /України/, а й став її руйнівником… Саме такої мети, на мій погляд, добивалася розвідка «північного сусіда», розробивши і підсунувши нам цю концепцію, що передбачала розформування монолітних Збройних сил на окремі загони, які б підпорядковувались обласним адміністраціям і утримувалися їхнім коштом (!?)». Після того в аварію потрапили депутати Сергій Головатий та Валерій Івасюк, але вижили. За їх словами причина замаху - компромат на Кравчука, Фокіна та Спіженка у вигляді документів, які до Генеральної прокуратури передав В’ячеслав Чорновол. Наступним з депутатів був Сергій Драгомирецький, який, як стверджує пан Сергієнко, володів «матеріалами про те, що передвиборна кампанія Леоніда Кучми у 1994 році фінансувалася Росією через фірму «Балкар-трейдинг», якій російський уряд виділив квоту на продаж нафти на суму 100 мільйонів доларів». А за ними були: - народний депутат першого та другого скликань Роман Рапій, ґендиректор АТ «Охтирканафтогаз», найімовірніший кандидат на посаду голови правління НАК «Нафтогаз України» (загинув у ДТП 3 березня 1998 року); - голова українського державного «Ощадного банку», людина «команди Гетьмана» Олександр Веселовський (загинув у ДТП у серпні 1998 року); - генеральний директор корпорації «Укрінмаш» Борис Марусич (загинув у ДТП у квітні 1999 року). Вважається, що Марусича таким чином «відсунули» від експорту української зброї, створивши структуру «Укрспецекспорт», яку очолив Валерій Малєв. Та генеральний директор "Укрспецекспорту" Валерій Малєв внаслідок зіткнення автомобілів "Ауді-8" і "КамАЗ" загинув 6 березня 2002 року; - перший заступник голови Національної агенції України з питань розвитку та європейської інтеграції Микола Медолиз (загинув в ДТП 4 лютого 1999 року); - народний депутат від фракції “Наша Україна" Юрій Оробець (загинув у ДТП 16 жовтня 2006 року); - лідер Трудової партії України Михайло Сирота (загинув у ДТП 25 серпня 2008 року).
Тому і автокатастрофа, у яку потрапив Анатолій Єрмак, його брат та старший син, нами не може розглядатися як «прикрий випадок», бо один випадок - це відокремлена ознака закономірності, а два випадки – це система. І це зрозуміло. Але, як з’ясувалося, цей "випадок" має свої особливості. Про ці особливості ми поговорили з Олександром Корнієнком, братчиком Козацького братства бойового Звичаю Спас «Сокіл». Олександр особисто був знайомий з Анатолієм Єрмаком, певний час виконував обов’язки помічника-консультанта Анатолія Васильовича і, найголовніше, став безпосереднім учасником подій, що розгорнулися одразу після автокатастрофи. Частину цієї розмови ми сьогодні публікуємо.
- Олександре, що Ви можете розповісти про події 11 лютого 2003 року? - Так сталося, що десь за тиждень до трагедії всіх нас зібрала на Запорозький землі невесела подія – померла мати Анатолія Васильовича Єрмака. Її поховали на цвинтарі старого козацького селища Кінські Роздори Пологівського району, відкіля рід Єрмаків. Анатолій Васильович та його старший син Олександр залишилися на деякий час у Роздорах. Інші, ушанувавши померлу, змушені були поступово поїхати, бо справи, як говориться, не чекають. Я ж ще залишався в Запоріжжі, де на той час жила моя мати. В той вечір мені подзвонили, повідомили про те, що загинув Анатолій Васильович і що треба виїхати на місце аварії, оскільки я знаходжуся найближче до Кінських Роздорів. - Навіщо? Задача була така: як можна швидше прибути на місце ДТП, оцінити ситуацію, все запам’ятати, зробити з того висновки. Крім того, треба було, за можливістю прослідкувати, за тим, щоб було збережено речі, які знаходилися у машині, документи, а також забезпечити безпеку Олександру Єрмаку, старшому сину Анатолія Васильовича. Того ж вечора ми втрьох прибули на вказане місце. - А хто ще з Вами був? - Правильніше було б сказати, що це я був з кимось. Але я не буду називати цих людей. Одне скажу: це достойні люди і у ті дні вони ще раз це довели. - Тоді питання поставимо по іншому: ці двоє мали відношення до гопки-спасу, вишколу..? - Ні. - Ви сказали, що була необхідність у забезпеченні безпеки Олександру Єрмаку. Йому щось загрожувало? На той момент, як я це розумію, його життю найперше загрожували травми, що були ним отримані під час зіткнення автомобілів, і спасти його могло тільки чудо. Цим чудом стала бригада реанімації та інші медичні фахівці з Запоріжжя та районної лікарні міста Пологи. До Запоріжжя везти Олександра вже ніхто не наважився, бо стан, у якому він знаходився, того вже не дозволяв робити. З медичної точки зору ми, звичайно нічим допомогти не могли. Тут мова йде про інше. Олександр залишався (тоді ми думали саме так) єдиним свідком ДТП, а свідків, як відомо, прийнято прибирати… Якщо казати коротко, то наше завдання полягало у тому, щоб не допустити до палати лікарні, де йшла операція сторонніх людей. - Ви мали зброю? - Ні. Мова йде скоріше про «живий щит». - Як би Ви оцінили виконання цієї частини завдання? - Ми старалися.
- Як Ви прокоментуєте офіційну інформацію про автокатастрофу, яку оприлюднили ЗМІ?
- Це все було увечері, а в ночі що було? - Нічого. Ми знаходилися у лікарні, де йшла операція. Коли чули або бачили щось підозріле, звуки, рух, то звичайно старалися чітко ідентифікувати предмет нашої уваги, але тримали один одного у межах візуального контакту. Рано в ранці прибули ще хлопці, хтось з місцевих, своїх, і ми отримали можливість знов виїхати на місце ДТП. - Другий день вніс корективи у попередні спостереження?
- Я би сказав, що другий день суттєво доповнив спостереження минулого дня. Ми приїхали досить рано, але, як з’ясувалося, експертна група з Києва вже працювала на місці. У крайньому випадку нам так сказали. Змінилося й ставлення до нас з боку правоохоронців. Нас допустили на місце пригоди. Ніхто ніяких ідей нам вже не нав’язував і ні в чому не заважав. Ну єдине що, познімали нас на відео. З ким не буває…
- А чи можливо, наприклад, таке, що водії не бачили однин одного? - Це можливо тільки в одному випадку: у них були заплющені очі, або вони якимось чином були на той момент засліплені, втратили контроль над ситуацією. Я це виключаю. Оті маневри досить красномовно говорять про те, що водії прекрасно бачили один одного. Ми нарахували до найближчого повороту дороги зі сторони Кінських Роздорів біля десятка стовпів електромережі. Між кожним стовпом яка відстань? Правильно, декілька десятків метрів. Зі сторони Полог ми взагалі нічого не рахували – пряма дорога, скільки бачиш. Отже, з точки зору візуального контролю за дорогою ніяких перешкод. Так що, як говориться, робіть висновки. Нажаль час стирає деталі, дещо забулося, але основа отака, як я розповів. Це моє бачення ситуації. Так, і ще таке, в районі того повороту, що я згадав, зі сторони Роздорів, ми побачили свіженький знак обмеження швидкості (здається до сорока кілометрів на годину). Місцеві люди нам розказали, що ніколи раніше його не бачили. Тобто, до моменту аварії цього знаку на даному відрізку дороги просто не було! ***** - Олександре, Ви комусь звітували, надавали опис побаченого, Ваші особисті висновки? - Ні. Я розумію питання, але відповідь дам коротку: нікому воно не було потрібне. Представники пари видань опозиційного характеру зверталися до мене. Я як міг, розкрив їм своє бачення того, що сталося. Відповідної публікації я не дочекався. Можливо, і скоріше за все так і є, існує більш детальна інформація з місця пригоди, більш точна, як прийнято казати - об’єктивна, і її було достатньо, щоб кожен зробив власні висновки. Але, у будь якому випадку, те, що я прочитав у газетах у ті дні ніяким чином не співпадало з тим, що я побачив на місці. Може я не те бачив? - Олександре, загинув полковник Єрмак, інші офіцери. Як Ви вважаєте, відсутність адекватної відповіді з боку офіцерського корпусу на події в Україні не підривають довіри народу до самих офіцерів? - Єрмак був підполковником. Це так, уточнення. Що ж до Вашого питання, то скажу таке: по-перше я не офіцер, а сержант. Мені важко судити про офіцерські будні, але що таке солдатський хліб мені відомо досить добре. А тому для мене важливо, щоб наш народ вірив у свого солдата і сержанта, бо ці хлопці стовідсотково, що називається, з народу. Щодо офіцерів: на мою думку, людина стає офіцером не тоді, коли йому видали погони з зірочками, а тоді, коли звичайні солдати, сержанти, прості громадяни в цій людині побачили саме Офіцера, з великої букви, а не, вибачте, «Чєловєка Московского Околотка». Оце і є «довіра народу». Козацьке братство бойового Звичаю Спас "Сокіл" Значне скорочення матеріалу бесіди в окремих місцях призвело до втрати логічного послідовності і завершеності думки. Ми виправляємо цей недолік редагування тексту: * Зверніть увагу: зі сторони Запорожжя в сторону Маріуполя пересувається вантажівка з продукцією металургійного комбінату, яка належить … місцевому металургійному комбінату. Інакше, як особливостями господарювання по-українськи це не поясниш. ** Про те, яким чином зміщувався ВАЗ відносно вантажівки після удару яскраво свідчать сліди на бампері останньої, залишені в наслідок удару (права сторона бамперу) і подальшого тертя. *** За схемою офіційної версії ДТП, яка була представлена у засобах масової інформації, вантажівка не змінювала напряму руху, ні до яких особливих маневрів водій МАЗу не вдавався. Це, м’яко кажучи, не зовсім відповідає істині. **** Подивіться на перше фото, за вантажівкою, на задньому плані, хоч і погано, але проглядається «траса»: дві темні полоси під два колеса, ліве та праве. Тай розташування вантажівки не викликає сумнівів у тому, як вона розміщена відносно тієї дороги. ***** Тож, якщо вже така гарна дорога, з двома смугами руху, то хто і навіщо вирішив обмежити швидкість? |